LXLXLXLX

varför får adventsfirande och svenska julvisor i stämmor hela min själ att bli alldeles varm?
idag var den mysigaste kattedagen på länge. sång i aulan, julgröt, personal som balanserar på höga stegar för att hänga upp stora julstjärnor i de stora fönstrena. nersläckt och tända ljus i kafeterian. rödkindade elever som släntrar in i glasentrén. som vanligt svinkallt (undrar om katte har nån grej att de tänker vara miljövämliga och spara el, så de stänger av värmen? men på vintern?)
iallfall så känner jag livet i mig, som farbror nilsson.

Kommentarer
Postat av: sanne

Katte är som bäst kring jul :)
Eller vad säger jag, katte är ju alltid bäst...

2007-12-01 @ 00:30:17
URL: http://pearl.blogg.se
Postat av: juz

jo men det ligger något i att det är bäst kring jul. det känns liksom som om katte är gjort för jul. det passar så bra i jul.

2007-12-01 @ 11:23:16
URL: http://montmartre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0