MUMRIK


fan. jag har ingen aning om vad jag ska skriva. det är helt tomt i min hjärna.
det enda jag känner är att jag så gärna skulle vilja leva som snusmumriken. vid min svans, vilken ljuvlig livsstil.

- jag ska lära mig spela munspel.
- jag ska bära en ryggsäck var jag än går.
- jag ska skaffa en helt originell hatt.
- jag ska slå upp tält och bo på platser jag tycker ser fina ut
- jag ska  börja röka pipa
(ärligt talat, det är det coolaste som finns)
- och jag ska vara på resande fot, alltid. umgås med mumintroll på sommaren, sitta med pipan och fiska vid en bro. vandra iväg på vinterhalvåret, upp i berg och träffa små konstiga djur.

enligt en faktasida om snusmumriken så står det:
"Hans filosofi är att man bara ska leva livet och bara göra det man vill"
och
 "Snusmumriken tycker inte att man ska fästa sig vid materiella saker så han tittar på dem och bevarar dem i sitt minne."

jag tror jag har funnit världens mest fulländade varelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0