KAFFE

Kan nån ge mig formeln på hur snabbt en varm vätska svalnar så jag vet hur snabb jag måste vara om jag vill dricka varmt kaffe i fortsättningen. Fan, när det är kallt smakar det ju egentligen regnslask blandat med lera. Men jag dricker det ändå som nån jävla robot. Det är väl så allt funkar antar jag.
Kaffe. kaffe. kaffe. namnet är ju svinfult också. Låter som ett smeknamn till nån misslyckad snubbe som kör omkring  i smålands skogar i en pedantiskt skött voiture découvert américaine från 1970.
Ändå suger jag mig i drycken som om den vore mitt livselixir.


Kommentarer
Postat av: henrik (inte H)

formeln lyder: y=20+75e^(-0,0354x)
om x är tiden i minuter, och y är kaffets temperatur i °C.
så var det med det.
tjoflöjt

2007-12-06 @ 17:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0